Back to top

Postgrau de la Marca, Nucli de la Comunicació

Dades bàsiques

Titulació

Diploma de Postgrau la Marca, Nucli de la Comunicació, títol expedit per la Universitat Pompeu Fabra (UPF) i ELISAVA Escola Universitària de Disseny i Enginyeria de Barcelona.

Direcció

Jordi Belil
Mercedes Espinós

Crèdits

30 ECTS

Durada

De setembre a febrer.
Dilluns, dimarts i dijous, de 17.00 h a 21.15 h.

Idioma

Espanyol. És recomanable tenir coneixements bàsics d’anglès, ja que alguns materials o conferències impartides podran donar-se en aquest idioma.

Preu

Curs 2019-2020: 5.270 € (més 400 € en concepte de drets de preinscripció)

Requisits d'admissió

• Graduats Superiors de l'àmbit de branding, marketing, disseny i comunicació, etc.
• Nivell alt de castellà i coneixements d'anglès.
• Experiència professional acreditable.
• Presentació d'un portafolis.
• Carta de presentació.

Presentació

Quin és el poder d'una marca al segle XXI? Com podem construir marques sòlides en una societat canviant com l'actual?

Tota empresa o institució que ofereix un producte o servei té una marca amb la qual opera en el seu entorn. La dimensió d'aquesta marca i la seva projecció poden ser variables però, en tot cas, la gestió global de la marca és un factor clau de l'èxit en un entorn cada vegada més globalitzat i competitiu.

En un moment en què la qualitat dels productes i els serveis i els seus costos no són motiu suficient de diferenciació, el branding passa a ser un element clau, tant d'empreses com d'institucions, en el desenvolupament d'una estratègia potent per distingir-se. Els principals objectius d'una marca són obtenir el reconeixement i posicionar-se. Ja sigui des del sector públic o des del privat, gestionar correctament una marca és essencial per als que volen créixer i adquirir solidesa, però també per a aquells que, des d'una posició més sòlida, busquen mantenir el lideratge en el seu sector.

El branding fa referència al complex procés de construir la marca mitjançant la disposició estratègica d'un conjunt d'actius vinculats directament o indirectament amb el compromís, la identitat i l'experiència d'una organització.

Estructura

Diploma de Postgrau en la Marca, Nucli de la Comunicació
La gestió global de la marca és un factor clau d’èxit en un entorn cada vegada més competitiu i globalitzat. Aquest curs dóna una visió completa de com es creen i gestionen les Marques.

1. Què és una Marca
Definicions,necessitats estratègiques de les marques i solucions que aporta el Branding.
Gestió, construcció i protecció de la marca com un dels actius més estratègics.

2. Elements d’investigació, audiències i contextos
Instruments de recerca de mercat.
Les audiències. Definició i segmentació.

3. Estratègia de Marca
Posicionament, Promesa de Marca.
Plataforma: atributs, valors, personalitat.
Arquitectura de Marca

4. Identitat de Marca
Identitat Verbal de Marca: Naming.
Identitat Visual de Marca: Símbols.Logotip.Gammes cromàtiques.Tipografies.

5. Experiència de Marca
Comunicacions de Marca: Publicitat, RRPP, Màrqueting directe, Promocions, Esdeveniments. Patrocinis.

6. Entorns de Marca i Elements d'Identitat
Físics, retail, edificis i senyalètica, vehicles, identificació de personal.
Impresos: papereria corporativa, fullets, memòries, suport de vendes.
Digitals: web-site corporativa, web-site de productes, micro sites i promocions.

7. Productes i Serveis
Packaging, Punt de venda, Identificació de producte.

8. Eines de Gestió de Marca i Comunicació
Manual d'Identitat (Brand Guidelines).
Llibre de Marca (Brand Book).

9. Projecte                                
En el transcurs del programa es realitzaran petits exercicis per tal de posar en pràctica elements tractats en els diferents mòduls.
Es realitzarà un projecte que incorpori els diferents apartats que defineixen el procés de construcció de la marca com estratègia de negoci.
Aquest projecte serà tutoritzat i desenvolupat al llarg de tot el postgrau.

Objectius

  • ​Assolir una visió global i estratègica del món de la marca basant-se en business cases reals de diferents sectors, presentats pels seus propis autors i/o les mateixes empreses.
  • Oferir els instruments teòrics i conceptuals per poder desenvolupar un procés complet de construcció de marca i d'innovació a través de la marca.
  • Posar en pràctica els coneixements adquirits a través del plantejament i el desenvolupament de microprojectes puntuals i un projecte global d'innovació a través de la marca.
  • Tenir recursos per conèixer la complexitat i l'entorn en què opera un producte o servei per poder desplegar un projecte estratègic que permeti implementar el disseny d'una marca.

Competències

Els alumnes participants en aquest programa desenvoluparan la seva capacitat de pensament analític, estratègic i creatiu, a més de les habilitats pràctiques del procés complet de creació de marca: estratègia, identitat, i experiència de marca.

Aprendran:

  • Els conceptes més actuals sobre la creació i gestió de marca.
  • Els processos i les claus per desenvolupar una estratègia de marca: Posicionament, valors i personalitat de Marca.
  • Els processos i les claus per desenvolupar una Identitat de Marca d'acord amb l'Estratègia de Marca: Naming, Identitat Visual, Identitat Sensorial.
  • Els processos i les claus per desenvolupar una Experiència de Marca completa i global d'acord amb l'Estratègia de Marca.
  • Les claus per al professional del branding, en els diferents rols, responsabilitats i col·laboracions que pugui exercir en el procés de creació i gestió de marca.

Estudis relacionats

Màster en Branding a ELISAVA

Màster en Branding

Màster
Postgrau d’Innovació a través de la Marca a ELISAVA

Postgrau en Innovació a través de la Marca

Postgrau
Màster en Disseny i Direcció d'art

Màster en Disseny i Direcció d'Art

Màster
MUDIC Màster Universitari en Disseny i Comunicació

Màster Universitari en Disseny i Comunicació

Màster
master en disseny publicitari i comunicación a ELISAVA

Màster en Disseny Publicitari i Comunicació

Màster